سلامت سازمان آموزشی
در نظام آموزشي ما، غالباً سعي بر آن است كه مديريت و رهبري از طريق اعمال ضوابط و مقررات صورت گيرد. به جاي تكيه بر تحقيق و دستيابي به چهارچوبهاي نظري هدايتكنندة عمل، به تدارك و تدوين روشها و رويههاي استاندارد براي ادارة فعاليتهاي آموزشي و پرورشي تأكيد ميشود. اين گونه ضوابط، مديران را در مقام انجام كارهايي قرار ميدهد كه بايد انجام دهند، ولي اگر مديران آموزشي براي انجام وظايف رهبري و مديريت تربيت شوند و از مباني فكري و چهارچوب نظري معتبري برخوردار باشند، در اين صورت، بر پايه شناخت و تشخيص خود، خواهند دانست كه در موقعيتهاي عملي چه ميتوانند انجام دهند و چگونه ميتوانند بهتر و مؤثرتر انجام دهند...
بقیه در ادامه مطلب
.
.
.