loading...
مشاور روز
پیغام خوشامد گویی

با عرض سلام خدمت شما بازدید کنندگان عزیز
این سایت به مدیریت جواد کریم زاده(مشاور)

در زمینه مسائل خانوادگی ، تحصیلی ، جنسی و ... راه اندازی گردیده و در اختیار شما قرار گرفته است
در صورت بروز هرگونه مشکل میتوانید به روشهای زیر با مدیریت سایت ارتباط برقرار نمایید

مکالمه انلاین از طریق یاهو مسنجر یا ارسال ایمیل به

آیدی مدیریت سایت :moshaver_karimzadeh@yahoo.com

ارتباط تلفنی با مدیریت سایت که در صورت عضویت میتوانید شماره رادریافت نمایید
 و یامراجعه حضوری در کلینیک با تماس و هماهنگی قبلی
با عضویت و ارائه نظراتتان ما را در اداره بهتر سایت یاری نمایید

نحوه عضویت و استفاده از مطالب
جواد کریم زاده بازدید : 193 دوشنبه 17 آذر 1393 نظرات (1)

۹۳نكته كاربردی و اجرایی در مدیریت

1- رمز موفقیت مدیران در ایجاد ارتباط با محیط و کارکنان است .
۲- هیچ گاه نکوشید تا خود را عوض کنید (اینکار چندان شدنی نیست ) بکوشید و سخت بکوشید تا روش کارکرد خود را بهبود ببخشی

۳- مدیر باید هنر ارائه پیشنهادات اساسی رابه مسئولین ذیربط داشته باشد.
۴- مدیران برنامه ریز از قبل می دانند که در زمانهای آینده ، چه کسانی چه کارهایی باید انجام دهند.
۵- حیات هر سازمان ،بستگی به سیستم های اطلاعاتی موجود در آن دارد.
۶- قبل از طراحی هر نوع سیستم اطلاعاتی باید مطالعات امکان سنجی انجام شود.
۷- برای جذب بهترین ها باید شرایطی را در محیط کار، ایجاد نماییم که موجب تقویت انگیزه های مثبت و تضعیف انگیزه های منفی شود.
۸- از انجام کار به روشی که می دانید که چندان پیروزمندانه نیست و یا بازده اندکی دارد بپرهیزید.
۹- در گذشته کارکنان اداره می شدند،اکنون کارکنان فرهیخته میل به خود مدیریتی دارند.
۱۰- مدیران باید در اولین فرصت به فرآیند گردش اطلاعات موجود در سازمان سرو سامان دهد.
۱۱- نبین چه کسی می گوید؟ ببین چه چیز می گوید؟
۱۲- اطلاعات حاصل از اجرای سیستم های رایانه ای ، ایجاد نماییم که موجب تقویت انگیزه های مثبت و تضعیف انگیزه های منفی شود.
۱۳- در انجام كارها روی شیوه‌ای خاص تأكیدنكنید. شاید كسی بتواند از مسیر كوتاه‌تر و بهتری شما را به مقصد برساند.
۱۴- توجه داشته باشید دانش و تجربه، هیچ كدام به تنهایی رهگشا نیستند، مثل اكسیژن و هیدروژن كه از تركیب معینی از آنها هوای تنفس ما تأمین می‌شود، می‌توان با آمیختن دانش و تجربه، راهكارهای حیاتی و استثنایی خلق كرد.
۱۵- از هر فرصتی برای جذب و به كارگیری افراد برجسته استفاده كنید.
۱۶- به خاطر داشته باشید رعایت استانداردهای محیط كار در كارایی كارمندان مؤثر است.
۱۷- با فرق گذاشتن بیهوده بین افراد گروه، انگیزه كاری آنها را از بین نبرید.
۱۸- از مشورت و نظرخواهی با نیروی جوان ابایی نداشته باشید.
۱۹ - با رفتارهای ضد و نقیض، اعتماد زیردستان را از خود سلب نكنید.
۲۰- در به وجود آوردن فضای رقابتی سالم، كوشا باشید.
۲۱- برای ارتقای سطح دانش كارمندان و افزایش بهره‌وری آنان، به شرکت در كلاسهای آموزشی تشویقشان نمایید و از لوازم كمك آموزشی بهره گیرید.
۲۲- دقت كنیدكه گزارش كارمندخطاكار، باید عین اشتباهش باشد.
۲۳- انعطاف‌پذیر باشید.
۲۴- در صورت لزوم با قاطعیت نه بگویید.
۲۵- سعی كنید با اصول ساده روانشناسی آشنا شوید.
۲۶- طوری رفتار كنیدكه دیگران شما را به عنوان الگو انتخاب كنند و آینده كاری دلخواه خود را در قالب شخصیت شما مجسم كنند.
۲۷- هرگز در حضور كارمندان با دیگر معاشرین خود، پشت سر افراد بدگویی نكنید.
۲۸- رعایت سلسله مراتب كاری را به همکاران گوشزد كنید.
۲۹- برای آزمودن كارمندانتان با آزمایشهای فاقد ارزش و بی‌اساس، شخصیت آنان را زیر سؤال نبرید.
۳۰- با شروع به موقع جلسات، وقت‌شناسی را عملاً به حاضرین بیاموزید.
۳۱- برای گیراتر شدن سخنان خود، همیشه چند عبارت كلیدی از بزرگان و افراد برجسته در ذهن داشته باشید و در موقع لزوم آنها را به كار ببرید.
۳۲- در انجام كارها به سه نكته بیش از بقیه نكات توجه كنید: اعتماد به نفس، اعتماد به نفس، اعتماد به نفس.
۳۳- انتقاد پذیر باشید.
۳۴- با بی‌توجهی، تلاش و زحمات زیردستان را بی‌ارزش نكنید.
۳۵- با وسواس بیهوده در انتخاب، زمان را از دست ندهید و به خاطر داشته باشید زمان برای شما متوقف نمی‌شود.
۳۶- برای حل مشكلات احتمالی، دوراندیش باشید و مطمئن باشید با در نظر داشتن چند راهكار تخصصی، هرگز در موارد اضطراری غافلگیر نخواهید شد.
۳۷- نقش تبلیغات را در سودآوری مدرسه نادیده نگیرید.
۳۸- خواسته‌های خود را واضح و روشن بیان كنید و اطمینان حاصل كنیدكه كارمندان به خوبی از جزئیات وظیفه‌ایكه به عهده آنان است، مطلع هستند.
۳۹- از هر كس، مطابق دانش و تجربه‌اش توقع داشته باشید تا بهترین نتیجه را بدست آورید.
۴۰- وظایف كارمندان را متناسب با توانایی‌های فیزیكی و حرفه‌ای آنان تعیین كنید.
۴۱- اگر از موضوعی علمی اطلاعی ندارید، یا احتیاج به توضیحات بیشتری دارید، بدون هیچ تردیدی سؤال كنید.
۴۲ - در موارد بحرانی، خونسردی خود را حفظ كنید و چند استراتژی بحران‌زدایی مناسب با فعالیت سازمانی خود را پیش‌بینی و طراحی كنید تا در موارد لزوم از آنها استفاده كنید.
۴۳- از رفتارهایی كه شما را عصبی معرفی می‌كند، پرهیز كنید.
۴۴- انتقامجو نباشید.
۴۵- زمان پیاده‌سازی تصمیم‌گیری‌ها، به اندازه اخذ تصمیمات، مهم است. چون ممكن است اجرای یك نقشه خوب تجاری در زمان نامناسب با شكست روبه‌رو شود.
۴۶- در مورد چیزی كه نمی‌دانید، به كسی اطلاعات اشتباه ندهید و از گفتن نمی‌دانم، هراسی نداشته باشید.
۴۷- با محول كردن مسئولیت به كارمندان مستعد و خلاق، زمینه رشد و خلاقیت آنان را فراهم كنید.
۴۸- بدون تفكر و درنگ پاسخ ندهید.
۴۹- نحوه چیدمان میز كارمندان و محل استقرار آنها را طوری انتخاب كنیدكه افراد فراموش نكنند در محل كارشان هستند و نباید بیش از حد مجاز با هم به گفت‌و‌گو بپردازند.
۵۰- برای ثبت ایده‌های درخشانی كه ناگهان به ذهن می‌رسند، همیشه یك قلم و كاغذ به همراه داشته باشید
۵۱- معاشرین چاپلوس خود را جدی نگیرید.
۵۲- همیشه به خاطر داشته باشید تواضع و متانت بر شكوه شما می‌افزاید.
۵۳- اگر قاطعیت مدیر با مهربانی توأم باشد، تأثیر شگفت‌انگیزی بر اطرافیان خواهد داشت و فرمانبری با ترس جای خود را به انجام وظیفه با حس مسئولیت‌پذیری می‌دهد.
۵۴- سامانه یا صندوقی را جهت اخذ پیشنهاد اختصاص دهید و به كارمندان اطمینان دهید كه در كمال رازداری به پیشنهادهای مطرح شده رسیدگی می‌كنید.
۵۵- مطمئن شوید كه حق و حقوق همکاران توسط معاونین ودیگران رعایت می‌شود.
۵۶- چند ساعت از یك روز مشخص در ماه را به بازدید از سطوح مختلف وگفت‌وگوی رودررو با كارمندان اختصاص دهید.
۵۷- در سمینارهای مرتبط با فعالیت خود شركت كنید.
۵۸- امین و رازدار افراد باشید.
۵۹- با درایت و زیركی همیشه در كمین شكارفرصتهای طلایی باشید.
۶۰- صبر و حوصله را از مهمترین اركان موفقیت تلقی كنید.
۶۱- مسئولیت‌پذیر باشید.
۶۲- به منظور اطلاع حاصل كردن از مطالب جدید علمی، در چند سایت اینترنتی مرتبط عضو شوید.
۶۳- چند تكه كلام اختصاصی و جالب برای خود انتخاب كنید.
۶۴- تفكر و تعمق قبل از پاسخگویی راحت‌تر از پیدا كردن چاره‌ای برای تغییر آنچه عنوان شده می‌باشد.
۶۵- وقتی می‌خواهیدكاری را به كسی محول كنید، روشی را برای مطرح نمودن انتخاب كنید تا حس مسئولیت افراد برانگیخته شود.
۶۶- علت شكست‌ها را تجزیه و تحلیل كنید تا ضمن تشخیص مسیر نادرست، از تكرار آن جلوگیری كنید.
۶۷- با بی‌اهمیت جلوه دادن كارهای كارمندان، زحمات آنان را بی‌ارزش نكنید.
۶۸- با انجام ورزشهای فكری، قابلیت‌های ذهنی خود را تقویت كنید.
۶۹- به هر كس فراخور فعالیت و بازده كاری‌اش پاداش دهید و با در نظر گرفتن پاداشهای مساوی، حركت افراد شایسته گروه را كندنكنید.
۷۰- با مشاورین كارآزموده در مواردی خاص مشورت نمایید.
۷۱- اجازه ندهید بار مسئولیت كارمندان بی كفایت و كند بر دوش كارمندان ساعی تحمیل شود زیرا افراد با درك این بی عدالتی انگیزه خود را از دست می دهند.
۷۲- دانش حرفه‌ای خود را تا حدی بالا ببرید كه در موارد لزوم در مقابل كلیه سؤالات حرفه‌ای حاضر جواب باشید.
۷۳- با آرامش و خونسردی به حرفهای دیگران گوش كنید و برای صرفه‌جویی در زمان مرتباً حرف آنان را قطع نكنید.
۷۴- هنگام دست دادن، دست افراد را محكم و صمیمانه بفشارید
۷۵-وقتی عصبانی هستید ، درباره دیگران تصمیم گیری نكنید.
۷۶-همیشه وقت شناس باشید و برای حضور به موقع ، می توانید از ترفند قدیمی پنج دقیقه به جلو كشیدن ساعت استفاده كنید.
۷۷-هرگز امید ارتقاء را از زیر دستان نگیرید زیرا به طور یقین انگیزه آنها را برای تلاش از بین می رود.
۷۸-سعی كنید در صورت لزوم در دسترس باشید و شانس حرف زدن را به همه بدهید. در این صورت شاید با ایده های درخشانی روبرو شوید.
۷۹-به كارمندان ساعی و متعهد بگویید كه چقدر مفید هستند و شما به آنها علاقه و اعتماد دارید .
۸۰- هیچگاه اجازه ندهید كسی حالت افسردگی و ناامیدی شما را ببیند.
۸۱- به شایعات بی‌اساس بی‌توجه باشید و در مورد زیردستان از روی دهن‌بینی قضاوت نكنید.
۸۲- خشكی جلسات طولانی را با شوخ‌طبعی قابل تحمل كنید.
۸۳- از سرزنش كردن دیگران در جمع خودداری كنید.
۸۴- برای همه سطوح حتی خدمه و نامه‌رسانها احترام قائل شوید.
۸۵- روز تولد همکارانتان برایشان تبریک بگویید ویا كارت تبریكی را كه  امضا نموده ایید، برایشان هدیه كنید.
۸۶- در موقع امضا كردن نامه‌‌ها و مكتوبات آنها را به دقت مطالعه كنید و از امضا كردن آنها، زمانی كه حوصله و تمركز ندارید پرهیز كنید.
۸۷- ریسك‌‌پذیر باشید.
۸۸- با قدردانی به موقع از كارمندان، انرژی كاری آنان را افزایش دهید و حسن خلاقیت را در آنان تقویت كنید.
۸۹- موقع حرف زدن با اعتماد به نفس به چشمان افراد نگاه كنید و همیشه متبسم باشید.
۹۰- هرگز برای پیشبرد اهداف كاری خود، دیگران را با وعده‌های بی‌اساس فریب ندهید.
۹۱- سعی كنید در حین صحبت كردن با آنان، اسمشان را به زبان بیاورید.
۹۲- همواره به خاطر داشته باشید به كار بردن الفاظ مؤدبانه از اقتدار شما نمی‌كاهد.
۹۳- امین و رازدار افراد باشید

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط میداس چت در تاریخ 1393/11/03 و 17:17 دقیقه ارسال شده است

سلام دوست عزیز خسته نباشی ممنون میشم ما رو با عنوان چت روم فارسی لینک کنی . شما لینک کن بعد بیا تو چت روم نامه بزن سایتت لینک میشه تو چت روم درضمن روزانه کلی بازدید داریم ممنون میشم لینک کنید منتظرتونم midaschat.org
پاسخ : بازدید کننده عزیز.پیشنهاد شما رو بررسی میکنم و در اسرع وقت اقدام لازم رو انجام میدم


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به نظر شما سایت بیشتر در مورد چه مطالبی باشد؟
    در مورد مسائل خصوصی بیشتر با چه کسی راحت تر هستید؟
    راهنمایی چه کسی می تواند در زندگی و در هر زمینه ای کار سازتر باشد؟
    آیا در مورد دوستی با جنس مخالف با خانواده راحتید؟
    آیا دوستی با جنس مخالف مانعی برای پیشرفت شما نشده است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 108
  • کل نظرات : 22
  • افراد آنلاین : 12
  • تعداد اعضا : 28
  • آی پی امروز : 265
  • آی پی دیروز : 15
  • بازدید امروز : 699
  • باردید دیروز : 17
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 716
  • بازدید ماه : 787
  • بازدید سال : 3,558
  • بازدید کلی : 92,600
  • جواد کریم زاده مدیریت سایت

    dsc02670.jpg

    پیغام مدیر سایت

    سلام کاربر عزیز

    ممنون که به سایت خودت سر زدی

    امیدوارم لحظات خوشی در کنار ما داشته باشی

    منتظر نظرات کارساز شما هستیم

    با عضویت در سایت همراه ما باشید

    http://moshavererooz.ir/